SIWOV VCA-opleiding

De opleiding voor VCA en de VCA-basiscertificering maakt het portfolio van de cliƫnten/leerlingen completer en geeft ze een snellere toegang tot de arbeidsmarkt.

De bestaande VCA-opleidingen zijn voor jongeren met een lichte verstandelijke beperking onvoldoende toegankelijk gebleken. Het officiële diploma VCA is hierdoor nauwelijks bereikbaar binnen een redelijke opleidingstijd. De jongeren leren moeilijk, zijn vooral visueel ingesteld en missen vooralsnog de nodige 'werkervaring'. Daarom hebben ze behoefte aan een methode die op henzelf is afgestemd.

Sterk in Werk biedt een op maat gesneden oplossing die bestaat uit:

• Een aantrekkelijk losbladig instructieboek in kleurendruk
  • Afgeschermde internettoegang voor cursisten
  • Een SIWOV digitaal handboek, optioneel met voorleesfunctie!

Meer informatie over SIWOV
Voor inlichtingen en presentaties kunt u een e-mailbericht sturen naar Sterk in Werk.
 infosiw@koraalgroep.nl

Aanvragen van VCA-basisexamens
Dit doet u bij één van de geaccrediteerde examenbureaus in Nederland.
 Bekijk de examenlocaties op de website van VCA Infra

Examen Bureau Brabant in Roosendaal
Sterk in Werk heeft goede ervaringen met het Examen Bureau Brabant in Roosendaal. Geef aan dat u met de SIWOV-materialen werkt wanneer u een examen aanvraagt.
 Bezoek de website van Examen Bureau Brabant

Samenwerken Voor Veiligheid
Stichting Samenwerken Voor Veiligheid heeft een intentieverklaring ondertekend met SWB (Start Werk, Blijf veilig) om een veiligheidszorgsysteem te ontwikkelen voor organisaties waarvoor VCA niet bedoeld is. SWB heeft onder andere training gericht op veiligheidsbewustwording en branchegericht certificeren op veiligheidsaspecten. Sterk in Werk (SIWOV) en Stichting SWB vullen elkaar aan en versterken elkaars producten.
 Bezoek de website van Start Werk, Blijf Veilig