Word Jobcoach

Wil jij je ontwikkelen als Jobcoach of jouw competenties op dat vlak verbeteren? Dan is deze minor op hbo-niveau misschien iets voor jou. In 7 modules doe je alle kennis op die je nodig hebt. Nieuwe vaardigheden pas je direct toe in de praktijk. Na een traject van 9 tot 12 maanden kun je aan de slag als jobcoach Nieuwe Stijl.

Sterk in Werk, verzorgt samen met PHH Academie de opleiding Jobcoach Nieuwe Stijl. Het is een erkende minor opleiding op HBO-niveau voor mensen die al in het werkveld actief zijn of die jobcoach willen worden.

Wat leer je precies?

• Je leert je professionele ontwikkeling zelf te sturen door je eigen competenties te vergelijken met het beroepsprofiel van de Jobcoach.
  • Je werkt aan je eigen grondhouding, waarin support en presentie centraal staan.
  • Je leert wat de methode ‘Supported Employment’ is en om die planmatig toe te passen.
  • Je leert de zelfredzaamheid en zelfsturing van de cliënt zoveel mogelijk te bevorderen op een positieve, resultaatgerichte manier.
  • Je leert het proces van de cliënt te ondersteunen en begeleiden, en hierbij effectief te communiceren met de betrokken partijen.
  • Je doet praktische en actuele kennis op om wetten, regels en instrumenten toe te passen.